Mapa stranica | Prijava

Gluhu i gluhoslijepu djecu treba uključiti u redoviti obrazovni sustav

Objavljeno 24. October, 2017

Stručnjaci savjetuju da gluha i gluhoslijepa djeca ne idu u posebne škole nego da se uz prevoditelje znakovnog jezika školuju s čujućim vršnjacima. Ministarstvo znanosti i obrazovanja najavljuje rješenje obrazovanja gluhe i gluhoslijepe djece u sklopu cjelovite kurikularne reforme

 

Zagreb, 24. listopada 2017. – Gluhi nisu glupi! Glavna je to poruka poslana s okruglog stola Inkluzivno obrazovanje – škola za sve. Naime, jezik, a u slučaju gluhih i gluhoslijepih znakovni jezik, osnova je razvoja intelektualnih mogućnosti djece.

Zbog toga Hrvatski savez gluhoslijepih Dodir traži da se gluhoslijepoj, gluhoj i nagluhoj djeci osiguraju iste obrazovne mogućnosti kakve imaju njihovi čujući vršnjaci.

„Treba pronaći sustavno rješenje za angažiranje prevoditelja znakovnog jezika u dječjim vrtićima. Trenutačno u Hrvatskoj vrtić uz prevoditelja pohađa šestero djece u Zagrebu i Varaždinu zahvaljujući financiranju lokalnih vlasti, no isto bi trebalo biti dostupno gluhoj i gluhoslijepoj djeci diljem zemlje. Gluhoj i gluhoslijepoj djeci školske dobi treba omogućiti stručnog prevoditelja znakovnog jezika veći broj sati. Trenutačno je rješenje ograničeno i neodgovarajuće“, istaknula je dr. sc. Sanja Tarczay, predsjednica Hrvatskog saveza gluhoslijepih Dodir.


U Hrvatskoj je u redoviti obrazovni sustav uključeno 80 posto djece s teškoćama među kojima su i gluha te gluhoslijepa djeca.

„U sklopu cjelovite kurikularne reforme postoji Okvir za poticanje i prilagodbu iskustava učenja te vrednovanje postignuća djece i učenika s teškoćama, pa će se reformom gluhoj i gluhoslijepoj djeci omogućiti bolja inkluzija u obrazovni sustav“, poručila je Lidija Kralj, pomoćnica ministrice znanosti i obrazovanja.


Sudionici okruglog stola zatražili su da se u izradu pravilnika i reformi vezanih uz gluhu djecu uključe izvori govornici znakovnog jezika, odnosno predstavnici organizacija gluhih. Pritom su podsjetili da strategija Europske unije do 2020. kaže kako je dobro obrazovanje gluhe djece i mladih odraslih osoba ključno za njihovo uspješno uključivanje u tržište rada.

Čujuće društvo ne bi dopustilo da njihovu djecu obrazuje netko tko s njima ne može komunicirati niti ih razumijeti, a od gluhe se djece očekuje da funkcioniraju u takvom okruženju – bez odgovarajućeg prevoditelja. Europski savez gluhih zalaže se za jednak pristup obrazovanju gluhe i čujuće djece. Za gluhu djecu to znači pristup nacionalnom znakovnom jeziku. Tečno korištenje jezika, kod gluhih znakovnog jezika, je ključ pristupa svim oblicima informacija, uključujući i nacionalni kurikulum“, kazao je Mark Wheatley, izvršni direktor Europskog saveza gluhih.


Hrvatski stručnjaci dr. sc. Vladimira Velički i Igor Kusin pojašnjavaju kako je gluhima i gluhoslijepima znakovni jezik materinski jezik te da ga trebaju svladati u prvim godinama života. Napominju da oni jedino vidom mogu primati informacije. Uskraćivanjem prevoditelja znakovnog jezika, a time i primanja punih informacija, djeci se uskraćuje razvijanje punog intelektualnog potencijala.

Da je to uistinu tako, potvrdila je Ana Jakopović, gluha osoba koja nakon diplome Učiteljskog fakulteta radi kao instruktorica znakovnog jezika u Savezu Dodir. Ona je bila prisiljena upisati posebnu školu i obrazovati se za slastičara.


„Kad sam nakon mature otvorila dnevne novine, nisam ih mogla čitati. Nisam imala dovoljan vokabular. Tada sam shvatila koliko je siromašno bilo moje obrazovanje“, kazala je Ana Jakopović te poručila da gluhi ne zaslužuju takvu razinu obrazovanja.

Okrugli stol Inkluzivno obrazovanje – škola za sve organiziran je u sklopu akcije I ja hoću čuti igru kojom se žele unaprijediti obrazovne mogućnosti gluhoslijepe, gluhe i nagluhe djece.


Autor:

Prethodne vijesti
NaslovDatumPogledano
In memoriam15. January, 20192031
Sretan Božić i Nova 2019.23. December, 20182026
Jačanje kapaciteta djelatnika Saveza i lokalnih organizacija te članova upravljačkog tijela Saveza Dodir 20. December, 20181247
Interaktivna predstava “I ja sam Helen Keller”13. December, 20181245
Tražite posao?11. December, 20187331
Gradski Prozori U Prirodu – Unaprjeđenje urbane bioraznolikosti i razvoj zelene infrastrukture (Modernizacija II)10. December, 20187492
Dodijeljene svjedodžbe 3. generaciji prevoditelja 09. December, 20181222
Europski dan osoba s invaliditetom, 2018.06. December, 20181249
Svečano potpisivanje i uručivanje ugovora u okviru Poziva „Razvoj usluge osobne asistencije za osobe s invaliditetom – faza 2“05. December, 20181246
Obavijest svim polaznicima tečaja26. October, 201821661
Upis u treći stupanj Tečaja HZJ u Varaždinu22. October, 201819826
Upis u treći stupanj Tečaja HZJ12. October, 201822956
Likovna kolonija - Dodir Art 2018. DODIR PRIRODE11. October, 201823126
OBAVIJEST O TEČAJEVIMA U 2018./2019.07. September, 201830619
OBAVIJEST O IZVANREDNOM JESENSKOM ROKU 2017./2018.07. September, 201830551
Znanjem do uključenosti 305. July, 201840781
Pogledajte...03. July, 201841816
XI. konferencija Svjetske organizacije gluhoslijepih osoba 26. June, 201836579
Neodgovarajuće obrazovanje gluhe osobe osuđuje na slabije plaćene poslove22. May, 201844373
«Izgubljeni u prijevodu» - o korisnicima znakovnog jezika u sustavu obrazovanja – od njihovih problema do prijedloga rješenja17. May, 201833215
RSS: RSS feed

Tehnička podrška: Ribosom d.o.o.

Zahvaljujemo na doniranome web hostingu